Over mij

In 2017 kocht ik een enkeltje Buenos Aires. Na bijna 10 jaar in de marketing en communicatie te hebben gewerkt, zegde ik m’n baan op en stapte ik in het vliegtuig. Aan de andere kant van de wereld werd ik verliefd op een Argentijn en besloot ik – tussen de Malbecs en asados door – te doen waar ik al langer van droomde. Ik begon voor mezelf, als copywriter.

Want dat schrijven en ik goed samengingen, wist ik. Al had mijn omgeving dit eerder door dan ik. Ik kreeg vaak complimenten over speeches en mails en schreef voor veel vrienden hun sollicitatiebrief. Ook op werk werden teksten regelmatig op m’n bureau neergelegd onder het mom van: ‘Doe jij een laatste check? Jij haalt er vast nog wat uit.’

Toch duurde het even voordat ik de stap durfde te maken. Genoeg zelfvertrouwen had in mijn eigen talent. Het was het moment dat ik van een gevestigde Amsterdamse copywriter te horen kreeg dat ik het in me had. Nu kon ik er niet meer omheen.

Toch bleef ik me nog een lange tijd door mijn werkweken heen worstelen. Al had ik op papier weinig te klagen. Ik werkte voor fantastische merken, maar het politieke spel op de werkvloer stond me tegen. Ook had ik aan het einde van mijn werkdag steeds vaker het gevoel dat ik geen enkel verschil had gemaakt. Een verademing toen ik hieruit stapte. ‘Dag’ zeggen tegen mijn goede salaris en de kantoortuin bleek de beste beslissing ooit.

Nog iedere dag vind ik het te gek dat ik nu wél dat verschil maak. Voor ondernemers, bedrijven en merken die inzien hoe belangrijk copy is. Want krachtige copy werkt op jouw klanten als aas op een vis. En een blije klant op mij als …

Laat me je helpen als je vastloopt, geen tijd hebt of nóg beter wil worden in schrijven. Ik werk niet voor een specifieke branche (tegen alle adviezen in), maar word wel extra blij van klanten en/of merken die de wereld een beetje leuker, beter of mooier maken. Het allerbelangrijkste vind ik dat de energie goed is en dat we elkaar begrijpen. Dat er een zakelijke klik is.

Schermafbeelding 2021-10-19 om 13.13.14
Play Video

Dit is mijn visie

Contact maken is de basis van alle communicatie. Maar dat kan alleen door écht naar elkaar te luisteren. Jij naar je klanten, en ik naar jou. Door aandachtig te luisteren en de juiste vragen te stellen geef je in mijn ogen optimaal vorm aan communicatie. En dat zorgt weer voor optimale verbinding. Precies waar iedereen zo naar verlangt.

“In de kern gaat copywriting om het vermogen om je in te leven in een ander”

 

In de kern gaat copywriting namelijk om empathie. Om het vermogen om je in te leven in een ander. En om het maken van een emotionele connectie. Daarbij is het zaak je te onderscheiden. Je eigen toon te vinden. Jezelf te laten zien. Ik geloof dat authenticiteit de sleutel is tot meer succes én plezier in je business.