Over mij

Op papier heb ik een fijn leven. Een goedbetaalde baan, een mooi appartement in Amsterdam, leuke vrienden… Maar het knaagt. Al langer dan ik aan mezelf wil toegeven. Mijn baan trekt me helemaal leeg, ik voel nul voldoening in wat ik doe. Het is tijd voor verandering. En dus boek ik een enkeltje Buenos Aires. Ik zeg mijn contract en appartement op en vlieg het avontuur tegemoet. Aan de andere kant van de wereld word ik verliefd op een Argentijn, inmiddels de vader van mijn zoontje, en vind ik de moed om tussen de Malbecs en asados door te doen waar ik al een hele tijd van droom.

Mijn eigen tekstbureau Tekst van Lize is geboren. Vanaf dan ga ik door het leven als freelance copywriter. Want dat schrijven en ik goed samengaan, was niets nieuws. Toch duurde het even voordat ik genoeg zelfvertrouwen had in mijn eigen talent. Het was het moment dat een gevestigde copywriter me zei dat ik het in me had. Zijn spreekwoordelijke duwtje in mijn rug was precies wat nodig was om in beweging te komen.

Mijn drijvende kracht

Contact maken kan alleen door écht naar elkaar te luisteren. Jij naar je klanten, en ik naar jou. In de kern gaat copywriting om het vermogen om je in te leven in een ander. En laat dat nou, naast raken met woorden, mijn superpower zijn. Ik vraag je het hemd van je lijf, duik in jouw verhaal en kruip in de huid van je doelgroep. Als ik duidelijk heb wie jullie zijn, ga ik aan de slag. En ik stop pas als het perfect is.

Schermafbeelding 2021-10-19 om 13.13.14
Play Video

In de kern gaat copywriting om het vermogen om je in te leven in een ander.

Cookies op de website van Tekst van lize

De cookies op mijn website zorgen ervoor dat de site ‘lekker’ loopt. Door het plaatsen van analytische cookies kan ik jou beter en persoonlijker helpen en bepalen welke onderdelen van de site het meest interessant zijn. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens.

WTC.nl optimaliseren voor SEO

Otravo is marktleider op het gebied van online travel in de Benelux en Scandinavië. Voor hun website WTC.nl heb ik een groot SEO-project opgepakt. Het doel was om deze website te optimaliseren voor SEO, met als uiteindelijke doel: meer conversie. Ik schreef honderden conversiegerichte SEO-proof pagina’s over vakantiebestemmingen en accommodaties over de hele wereld.

SEO, copywriting

MyParcel

Een slimme online verzendservice voor webshops: dat is MyParcel, onderdeel van PostNL, in een notendop. In de eerste stappen naar betere zichtbaarheid én vindbaarheid heb ik hun bestaande serie blogs aangepakt. Ik redigeerde ze, maakt ze SEO-proof en bracht een consistente tone of voice aan. 

 

Redigeren, SEO, SEO-advies, blogs