Interviewen
Jouw klanten en collega's zijn je beste reclame
Daarom wil je ze een podium geven. Als copywriter en ervaren interviewer stel ik jouw klanten en medewerkers de juiste vragen en stel ik ze vanaf het begin op hun gemak. Het resultaat? Verhalen die raken, en in beweging zetten.
Tegen een oprecht verhaal van jouw medewerkers of klanten kan geen employer branding campagne of marketingcampagne op. Ik zorg ervoor dat het verhaal van jouw klant of collega op papier komt te staan. Op zo’n manier dat het raakt, en aanzet tot actie. Want echte verhalen brengen jouw lezers in beweging.
Laat je klanten en collega’s aan het woord: ze zijn je beste reclame
Interview diensten
Interviewen
Klantverhaal
Vertellen waarom jij zo goed bent? Kan, maar veel krachtiger is om jouw klanten aan het woord te laten. Een klantcase, ook wel testimonial of customer case, roept herkenning op, schept vertrouwen én zorgt ervoor dat jouw producten of diensten gaan leven.
Voor wie?
Als je niet gelooft in gladde verkooppraatjes, maar wel in oprechte verhalen van klanten die blij zijn met jouw oplossing of dienst.
Wat krijg je?
- klantcase van min. 400 woorden
- inclusief één feedbackronde voor jou en je klant
€349,-
vanaf prijs, excl. btw
Dan kost het je 295,-
Web copywriting
Medewerkersverhaal
Medewerkersverhalen spreken tot de verbeelding. Ze zijn een krachtige tool om inzicht in jouw bedrijf en cultuur te geven. Mooi bij-effect: door je medewerker een podium te geven, laat je zien dat je hem of haar waardeert.
Voor wie?
Als je gelooft dat authentieke verhalen jouw employer brandingsmerk kunnen versterken.
Wat krijg je?
- medewerkersverhaal, lengte in overleg
- één feedbackronde voor jou en je medewerker
€279-
vanaf prijs, excl. btw
Interviewen
Jubileumboek of magazine
Naast online klantcases en employer cases kunnen verhalen in gedrukte vorm ook heel waardevol zijn. Bijvoorbeeld rondom een jubileum of een op maat gemaakt magazine voor die ene bijzondere collega die afscheid neemt.
Voor wie?
Als je iets bijzonders wilt maken voor een bijzondere gelegenheid of dierbare collega.
Wat krijg je?
- een jubileumboek
- magazine
- of… anders, in overleg
n.t.b.
prijs in overleg
Mijn werkwijze
1.
Je levert mij de interviewkandidaat – of kandidaten aan, of ik zoek ze zelf uit.
2.
Ik plan een afspraak met ze in, interview, werk uit, schrap en schaaf.
3.
Binnen 5 werkdagen heb je het uitgewerkte interview in je inbox.
4.
Een correctieronde voor jou en de geïnterviewde zit bij de prijs inbegrepen.
Voel jij een ja?
Blije klant
Anne-Mieke Schildt
Manager Recruitment KLM
Lize is een heel prettig persoon om mee samen te werken. Haakt erg snel aan en begrijpt wat de klant wil. Lize is professioneel, adviserend en pakt snel door tot de kern van het schrijven van je teksten.
Over mij
Mijn interesse in mensen vormt de drijvende kracht in mijn werk als copywriter en interviewer. Ik geloof in de kracht van echte verhalen en heb het talent om die op zo’n manier op te schrijven dat ze raken, bijblijven en in beweging zetten. Soms noem ik mezelf een allesschrijver. Ik ben nieuwsgierig ingesteld en beperk me niet tot een bepaalde branche of specifieke soort teksten. Wel schrijf ik het allerliefste human interest verhalen. Geweldig als ik jou daarbij mag helpen.
Veelgestelde vragen
In welke vorm kan ik een klantcase of medewerkersverhaal gieten?
Met een klantcase of medewerkersverhaal kun je meerdere kanten op. Je kunt ze publiceren op je website, in je nieuwsbrief of in een blog. Daarnaast kun je ze omzetten naar video, social media posts of brochures of jubileumboeken. Ik help je graag om het verhaal in de juiste vorm te gieten.
Heb ik invloed op het resultaat van een customer case of klantverhaal?
Met een medewerkersverhaal of customer case wil je je niet teveel bemoeien :). Natuurlijk kun je altijd kleine aanpassingen doorvoeren en nuances aanbrengen, maar bedenk dat het hier niet om jouw verhaal gaat. Natuurlijk voel ik haarfijn aan wat ik beter weg kan laten, of hoe ik een kritisch punt zachter kan formuleren, maar again: laat de ander zijn verhaal doen. Dat zorgt voor de meest authentieke en daarmee ook effectieve verhalen.
Mijn klanten en medewerkers hebben geen tijd voor een interview. Wat nu?
Een interview hoeft niet lang te duren, vaak is 30 minuten al voldoende. Is dat toch lastig? Of wil de geïnterviewde de vragen liever schriftelijk beantwoorden? Een live interview heeft mijn voorkeur omdat het voor de mooiste output zorgt, maar een schriftelijk interview behoort altijd tot de mogelijkheden. Ik teken het zo op dat het een aantrekkelijk verhaal wordt. Natuurlijk altijd met goedkeuring door alle partijen.
Hulp nodig met je copy?
Ik laat je graag zien wat goede teksten voor je kunnen betekenen.
Ik beloof je dat het meer is dan je denkt.